POSTED BY Steven Sass on 05:41 under


Lukas 15:11-32 Patensie 2013
Die lewe gaan oor keuses.
Baie keer as `n mens deur moeilike omstandighede gaan dan wil ons `n eksterne faktor in ons lewe daarvoor blameer.
 Dit is die duiwel, dit is daardie persoon, God wil my beproef,  dit is a.g.v. my agtergrond en die manier wat ek grootgeword het...Alhoewel hierdie dinge `n bydraende faktor kan wees tot dit wat jy en ek in ons lewens ervaar, is dit nie die oorsaak nie.
Ek hou nie daarvan om `n enkele rede of oorsaak uit te sonder oor hoekom dinge met jou en my gebeur nie, maar seer sekerlik een van die hoof oorsake van dit wat jy en ek vandag ervaar is a.g.v. die keuses wat ons maak op `n daaglikse basis...

As jy vandag kies om die spoedgrens te oorskry kan jy nie die duiwel, iemand anders, God of jou agtergrond daarvoor blameer nie.
 As jy vandag kies om jou huweliksmaat te verneuk, kan jy nie die duiwel, iemand anders, God of jou agtergrond, blameer omdat jou  huwelik op die rotse is nie. As jy vandag kies om nie die maatskappy waarvoor jy werk se reëls en regulasies te handhaaf nie, kan jy nie die duiwel, iemand anders,                God, en jou agtergrond blameer as jy sonder werk sit nie.


 As jy vandag kies om 3 pakkies gunston per dag te rook, kan jy nie die duiwel, iemand anders, God of jou agtergrond blameer as jy sit met longprobleme nie.
As jy vandag kies om op skuld te leef, kan jy nie die duiwel, God, iemand anders blameer as jy nie meer geld oor het nadat jy al daardie                 skuld moet betaal nie. As jy vandag kies om God se Woord nie te gehoorsaam m.b.t. tot finansies dan kan jy nie die duiwel, iemand anders, God of jou agtergrond          blameer omdat daar nie seën op jou lewe is nie.

Die gelykenis van die verlore seun, is `n mooi verhaal wat jou keuses en die gevolg daarvan uitlig.

Daar is baie dinge wat die keuses wat jy en ek maak op `n daaglikse basis beinvloed, en somtyds maak ons die verkeerde keuses in ons lewe, maar in die tyd wat jy daardie keuse gemaak het, het dit vir jou na die regte ding gelyk om te doen.

Ek is seker daardie verlore seun het sy opsies oorweeg, en gedink dat om na `n ver land te reis, sou vir hom `n beter opsie gewees het as om in sy Vader se huis te bly.


Hy het moontlik gesit en worstel met dieselfde probleem as wat menigde tieners mee worstel
·         Hier is niks vir my in Patensie nie, en boonop is my pa te streng, hy wil my nooit die vryheid gee waarop ek geregtig is nie..
·         Ek is moeg vir my werk, ek is seker dat ek iets beters op `n ander plek kan kry.
·         Ek is verveeld met my huweluk - (hie – wil ek uit.)
·         Dinge lyk net doodeenvoudig beter vir my daar as hier.


It feels Free…for a time! (Past Brain Bell)

How many a college students have moved away to a distant land,away from mom & dad, away from accountability, away from
watchful eyes, enjoying there new felt freedoms; that often landed them right on their faces. It doesn’t mean don’t ever move out...just a motive check!  It is like sky diving, wind in your face, living fast,…with no shoot! They felt restrained by home, & attracted by the world.The beginning of all sin is when we no longer enjoy God’s presence, love, & ways.  We become restless when we can’t find satisfaction in God.


Dit maak nie saak wat jy vandag besluit om te doen nie daar is altyd `n prys om te betaal.

Hierdie jong man het die vader gevra om sy erf porsie te kry – om hierdie eksursie van hom te finansiër.
 Jy sien – soveel keer is ons nie bereid om te wag vir dit wat ons reken ons toekom nie, en die resultaat is ons verloor dit – omdat ons nie bereid is om te wag nie. Die jongman was miskien ontevrede met sy loon in die vader se huis,en het gedink dat ek kan beter doen op `n ander plek.


Die Bybel sê nie direk of hy sy erfporsie terug gekry het nie, net dat die Vader hom weer in ere herstel het, en daarmee wil ek sê dat somtyds het die keuses wat ons maak sekere direkte implikasies en repekussies, en wanneer hierdie goed dan in ons lewens realiseer dan is ons spyt oor dit wat ons gekies het.


Daar is 2 baie belangrike dinge wat in ag geneem moet word, wat gaan bepaal of dit wat jy besluit het gaan suksesvol wees of nie.
1. Het ek genoeg dissipline om dit wat ek besluit het deur te voer.

2. Het ek genoeg kennnis m.b.t. die ding wat ek vandag wil aanpak.


Luk 15:13 “Nie lank daarna nie het die jongste seun alles tot geld gemaak en van die ouerhuis af na ‘n ver land toe vertrek. Daar het hy sy geld verkwis deur losbandig te lewe...”



John Mcarthur sê die volgende.
This is stupid, sacrificing your future on the altar of the immediate. He goes on a journey into a distant country. That was the whole point, get as far away from home as you can, far away from accountability as you can, far away from restraint as you can, far away from anybody’s scrutiny as you can. Get out there where you can live exactly the way you want to live and nobody that cares about you is going to know.


Om die lewe te maak werk verg dissipline, en ons is nie altyd totaal losbandig nie, maar ook nie gedissiplineerd genoeg nie. Ons almal het die potensiaal om suksesvol te wees in die lewe, maar nie almal het die dissipline om suksesvol te wees nie

Die ander ding wat daardie jong man se planne in die wiele gery het was kennis.
Hy het niks geweet van die finansiële klimaat van daardie land nie -jy sien `n hongersnood (moderne naam – resessie) kom nie oornag nie, dit bou op oor `n paar jaar.

Hy het seker vir homself gesê – omdat ek nie weet van hierdie goed nie, stel ek nie daarin belang nie, en omdat hy nie belang gestel het nie, het hy nie voorsiening gemaak vir die dag van môre nie


Sy lewe was dan `n selfvervulde profesie
Hos 4:6 “My volk gaan onder omdat hulle nie aan My toegewy is nie. Omdat jy jou taak om hulle aan My toe te wy, verwerp het, verwerp Ek jou as My priester. Omdat jy die wil van jou God te verontagsaam het, verontagsaam Ek die priesters wat onder jou dien.”

`n Groter probleem as `n gebrek aan kennis is gebrekkige kennis – ons weet net genoeg om gevaarlik te wees met die kennis wat ons het.


Dit maak nie vandag saak wat die oorsaak was van dit wat u en ek vandag ervaar nie.
• Jy sien ons kan vandag besef dat ek het verkeerde keuses in die lewe gemaak, op `n hoop gaan
sit en ons self bejammer en nooit weer opstaan en ander keuses wil maak nie.
• Of ons kan besef , ja ek maak nie altyd die regte keuses nie, maar ek gaan leer uit dit wat met
my gebeur en seker maak dat ek maak nie weer dieselfde foute nie


Ons kan nie `n beter resultaat in ons lewens kry as ons aanhou om dinge op dieselfde manier te doen nie.

Daardie jongman het tot inkeer. gekom
Luk 15:17 “Toe kom hy tot inkeer en sê: “My pa het wie weet hoveel dagloners, en hulle het almal oorgenoeg kos, en hier vergaan ek van die honger.”


Brain Bell in sy preek “ from rags to ritches” sê die volgende:
He came to himself – like awaking from a dream, he came to grip with reality.  He finally saw himself as he really was & remember his father’s home At this point no hope of restored son-ship, but hopes for a servant position.  It was not the badness of his life that brought him to his senses, but the goodness of his father! [Oh yah!]


Rom 2:4
“God is ryk in goedheid, verdraagsaamheid en geduld! Sê dit vir jou niks nie? Besef jy nie dat God jou deur Sy goedheid tot bekering wil lei nie?”

Wil jy nie ook vandag saam met my opnuut tot inkeer kom nie? Kom ons kom terug na die Here toe en sorg dat ons in Sy huis bly. Kom kruip saam met my onder sy Vader vlerk in  sodat ons onder Sy wonderlikke beskerming kan leef. Ons kan nie sonder Hom nie, ons kan nie sonder mekaar nie en ons kan nie sonder ons gemeenskap van gelowiges nie. Nerens anders is dit beter as hier nie.... kom huis toe!


Die 6 dinge wat hy gedoen het is belangrik.
1. Hy het gedink oor sy probleem – Hy het tot homself gekom.
2. Hy het onthou – Hoe baie huurlinge van my vader(`n verwysingspunt)
3. Hy het die probleem besit – Vader ek het gesondig (we cannot rectify that which we do not own)
4. Hy Besit die oplossing (maak `n besluit om te verander) – Ek sal opstaan.
5. Hy voer sy besluit uit – En hy het opgestaan en na sy vader gegaan.
6. Hy bely sy sonde – Vader ek het gesondig


 Al is jy vandag besig om die wrang vrugte te eet van dit wat jy besluit het – die Vader wil jou vandag herstel.Inteendel Hy het jou reeds herstel (nog voordat jy die verkeerde keuse gemaak het).Meer as 2000 jaar terug het Jesus die prys betaal daarvoor.
Jy het alles wat jy vandag het om jou probleme op te los reeds binne in jou


2Pe 1:3  “Sy goddelike krag het ons alles geskenk wat ons nodig het om te  lewe en Hom te dien. Dit kom deurdat ons Hom ken wat ons geroep het deur Sy heerlikheid en mag.”
0 Kommentaar: so far: