POSTED BY John Wait on 08:00 under

Johannes 20:11-21:25

Die opstanding van Jesus bring ‘n totale ommekeer. Dit het ‘n nuwe era in die lewe van die volgelinge van Jesus ingelei, en dit gebeur vandag nogsteeds. Die opstanding van Jesus verdryf trane, vrees en twyfel. Dit bring die mens in beweging en lei tot ‘n blye en vol lewe.

Kom ons kyk na die verandering wat die opgestane Jesus gebring het in die lewe van sommiges wat Hom gevolg het.

Maria Magdalena

In Johannes 20:11 lees ons dat Maria buite die graf gestaan en huil het. So vind ons haar, ‘n gebroke vrou. Jesus, haar Meester wat soveel vir haar beteken en gedoen het en vir wie sy so vreeslik lief was, is dood.

Sy huil omdat die dood alles verbreek het; omdat sy bang en onseker was oor die toekoms; omdat ‘n geliefde nie meer daar was nie. En omdat die graf oop was en sy gedink het iemand het die liggaam van Jesus weggeneem en haar so beroof van die geleentheid om die laaste eer aan Jesus te bewys.

As die opgestane Jesus aan haar verskyn en sy Hom herken, roep sy uit: Rabboeni! My Meester! ‘n Uitroep van verwondering en liefde kom in die plek van die trane.

En as Jesus aan haar sê dat die ou bedeling verby is; die bedeling van Sy lyding en Hy haar stuur om die blye boodskap te gaan oordra, dan kom sy in beweging. Gaan sy om die boodskap oor te dra: Jesus leef! Jesus het oorwin: Jesus wag op ons! Nou is sy nie verstar in haar smart nie; maar in beweging en getuiende, gedring deur die liefde van Christus.

So verdryf die opgestane Jesus die smarte; bring Hy blydskap in die plek van trane. Ook vandag nog. Daar is so baie wat vandag nog verstar is in smarte. Wie se trane hulle uitsig belemmer sodat hulle nie aan die gang kom nie. Wat die opgestane Jesus wat by hulle staan, nie herken nie.

Is jy ook nog verblind deur trane; verstar deur smarte? Die opgestane Jesus wil Homself ook aan jou vanoggend openbaar. Vir jou vandag sê Hy: dat Hy opgestaan het, dat Hy getriomfeer het oor die dood en die mag van die sonde en die dood verbreek het. Hy het opgestaan om ook jou trane af te droog, en Hy wil jou weer in beweging kry.

Die Apostels:

Hulle was vreesbevange. In Markus16:8 lees ons: “En bewing en ontsetting het hulle aangegryp. En hulle het vir niemand iets gesê nie, want hulle het gevrees”.

In Johannes 20:19 het ons gelees dat die dissipels in die kamer was en die deur gesluit was uit vrees. Ook hulle staan verstar deur vrees. Die vrees het hulle so verlam, dat hulle ook niks kon doen nie en hulleself maar toegesluit het. Want hulle vrees die toekms sonder hulle Heer en Meester vir wie hulle alles verlaat het en wat hulle gelei het. Hulle is bang vir die dag van more; bang om te dink , te beplan, op te tree.

Hulle was bang vir die Jode en die Romeine, want hulle het die gerugte gehoor wat deur die Jode oor hulle versprei is, naamlik dat hulle die liggaam van Jesus gesteel het.

Dit was ‘n ernstige aanklag, alhoewel dit ‘n valse aanklag was, want dit was ‘n baie ernstige misdaad in die oë van die Jode om ‘n lyk uit ‘n graf te verwyder. Te meer omdat dit die liggaam van Jesus was, wat deur die Romeinse owerheid tereggestel is. So ‘n daad sou deur die owerheid as opstand en rebellie beskryf kon word. Geen wonder dat vrees hulle harte omklem het en hulle so vasgevang het dat hulle niks kon doen nie.

Dan verskyn die opgestane Jesus aan hulle. Hy sê vir hulle: Vrede vir julle. Hy verdryf alle vrees. Hy bevry hulle eintlik van al hulle vrese. Daarna sluit hulle hulself nie meer toe nie, maar gaan hulle uit in die wêreld in om weer te gaan visvang. Om vissers van mense te wees. Om sonder vrees van Jesus te getuig. Ja, selfs in die oomblik van die dood het hulle nie weer uit vrees teruggedeins nie, maar blymoedig, kragtig voortgegaan. Wie kan dan nou vrees – as die bron van vrees: die sonde en die dood uit die weggeruim is?

Ons leef in ‘n wêreld van vrees, in ‘n era gekenmerk deur vrees. Wêreldmoonthede bou groot wapernarsenale op, sodat ander te bang sal wees om hulle aan te val. In ons tyd vrees mense so baie dinge. Ons vrees die toekoms. Wat gaan die toekoms inhou? Wat gaan tog van ons kinders word? Sal daar nog ‘n toekoms wees.

Daar is ander wat vrees wat die mense  sal sê. Mense is bang vir skinderstories wat van alle waarheid ontbloot is. En vrees verlam. Daarom sluit die vreesbevange mens homself toe en sonder hom af. Trek hom terug. So lei die vrees tot passiwiteit en innerlike vertering.

Is jy nie ook een van die vreesbevange skare nie? Bang vir die wêreld, bang vir die toekoms....? Nou wil die opgestane Jesus ook aan jou, ja aan elkeen van ons verskyn en jou vrees verdryf. Want hy het oorwin oor graf en dood. Hy het die mag van Satan en sonde verbreek. Hy is die Lewende wat waak oor Sy kinders.

Wie kan dan nog vrees? Elkeen wat die opgestane Jesus ken as sy Here en sy God is soos die dissipels wat blymoedig en kragtig voortgaan en leef tot verheerlikking van God....

So wil Jesus elkeen inlei deur Sy opstanding in ‘n nuwe lewe; ‘n lewe sonder smart en vrees; wanhoop en twyfel, tot ‘n nuwe lewe van vreugde en krag, van hoop en geloof. ‘n Kragtige, blymoedige, hoopvolle en gelowige lewe waardeur God verheerlik kan word.  

0 Kommentaar: so far: