POSTED BY Steven Sass on 22:07 under
27 September 2015 patensie

Ons ken almal die woorde van vers 6a: “In u hande gee ek my lewe oor.” Dit is die woorde waarmee elke Joodse kind saans gaan slaap het; ’n gebed waarin jy jou vertroue in God stel dat Hy in die nag na jou sal kyk en jou sal beskerm, en jou die volgende dag weer sal opwek. Maar ons ken die woorde natuurlik eintlik omdat Jesus dit ook gebid het aan die kruis: “Vader, in u hande gee ek my lewe oor” (Luk 23:46).

Hierdie gebed eggo ook in die woorde van ons teksvers (15,16): “Maar ek vertrou op U, Here, ek sê: U is my God. My tye is in u hand.”

Ek dink, hier in die doodsnikke van 2015, is dit ’n gebed waarmee ons die jaar kan begin afsluit: My tye is in u hand. Ek vertrou die Here met my tye, dat Hy dit kan reël en bepaal. Dawid bely dit ook in ’n ander psalm (139:2,3): “Of ek sit en of ek opstaan, U weet dit, U ken my gedagtes nog voordat hulle by my opkom. Of ek reis en of ek oorbly, U bepaal dit, U is met al my paaie goed bekend.”

As ek bely dat my tye in God se hand is, beteken dit ek bely dat Hy die tydsduur van my lewe bepaal. Hy weet hoe lank ek gaan lewe, en Hy is ook die Een wat my kom haal wanneer my tyd verby is. Daar is van ons wat in die jaar wat  besig is om verby te snel, geweledige emosionele en uitdagiende dinge beleef het. Met hierdie belydenis sê ons: Ook in ons beproewinge en swaarkry tye, was ons in God se veilige Vaderhande gewees

Gelukkig bepaal God nie net ons geboortedag en ons sterfdag nie. As ons bely dat ons tye in sy hand is, sê ons daarmee ook dat ons tyd, elke oomblik, in God se hand is. Daarom het die Joodse kinders elke aand gebid: In u hande gee ek my lewe oor. Want die nag wat voorlê, en die dag wat kom, is alles tye wat in God se hand is, waarin Hy beskik oor ons, waarin Hy sorg.

Dit is mos wat ons bely in HK vr 1. Ek kan net eenvoudig nie genoeg kry hiervan nie!: Wat is jou enigste troos in lewe en in sterwe? En dan die antwoord: Dat ek met liggaam en siel in lewe en in sterwe nie aan myself nie maar aan my getroue Verlosser, Jesus Christus, behoort. Hy het met sy kosbare bloed vir al my sondes ten volle betaal en my uit alle heerskappy van die duiwel verlos. Hy bewaar my op so ’n wyse dat, sonder die wil van my hemelse Vader, geen haar van my kop kan val nie. Alles moet inderdaad tot my saligheid dien. Daarom verseker Hy my ook deur sy Heilige Gees van die ewige lewe en maak Hy my van harte gewillig en bereid om voortaan vir Hom te lewe.

As ek bely dat my tye in God se hand is, sê ek nie daarmee net dat die hele span van my lewe deur Hom afgemeet is, en dat ek elke oomblik onder sy wakende oog en liefdevolle sorg lewe nie. Ek bely ook daarmee dat my lewe God s’n is. My tye, my lewe, my kom en gaan en oorbly, is nie my eie nie. Ek kan nie maar net my lewe lei soos ék wil nie, want my tye is nie my eie nie. Dis in God se hand. Hý beskik. Hý besluit. Hý reël my lewe, my tye.

Dit is wat Jesus daar aan die kruis bely het toe Hy hierdie gebed gebid het, dat Hy Sy lewe in die Vader se hande oorgee. Die vorige aand, in Getsemane, het Hy dit óók gebid: “Nie soos Ek wil nie, maar soos U wil.” En juis daarom, omdat Hy ons met sy bloed daar aan die kruis losgekoop het uit die kloue van Satan en sonde en die noodlot, kon Hy ons verseker dat niemand ons uit Sy hand kan ruk nie (Joh 10:28).

Dit is ook hoekom ons met vertroue die laaste deel van hierdie jaar kan ingaan, omdat ons bely: ook nou, in hierdie tyd hier,  is ons  in God se hand, en daarom veilig. Ons tye vir die res van die jaar en ook die res van ons toekoms, sal deur God beskik word. Hý sal ons tye ook dan bepaal.

Net as jy leef met die wete dat jou tye nie jou eie is nie, maar aan God behoort, kan jy getroos wees soos HK 1 sê, toegevou in God se veilige beskermende hand.

Kan jy dit vanoggend sê? Dat jy jou lewe aan God oorgegee het? Dat jy Hom vertrou met jou lewe, met die reël van jou lewe, met sy beskikking?

Dié vraag roep natuurlik ’n ander dimensie in hierdie woorde na vore. Want die woorde: “my tye is in u hand” is natuurlik nie net ’n belydenis nie. Dit is ook ’n gebed, ’n verlange, ’n smeking, ’n versugting, dat God jou tye sal reël, want jy begeer niks anders nie as dat Hý in beheer van jou lewe sal wees. “My tye is in u hand” is nie ’n gelate oorgawe aan ’n mag wat jy nie kan ontwyk nie. Dis nie om te swig voor God se almag nie. Dis nie om te sê: “As dit dan nie anders kan nie, sal ek my seker maar daarin moet berus” nie.


 Dit is hoekom nie net die gebed: “U is my God. My tye is in u hand” in hierdie psalm staan nie, maar ook die gebed van vers 6: “In u hande gee ek my lewe oor.” Want ten diepste is hierdie gebed ’n hartgrondige oorgawe, ’n aktiewe daad van beskikbaarstel, van gewillig wees om deel van God se plan te wees. Dis om te sê: “Hier is ek, Here. Neem my, gebruik my, reël my lewe, maak my diensbaar in u Koninkryk!”

Dít is hoe ek die res van die jaar wil ingaan. Wil jy dit ook doen?

Sê dit dan saam met my:

In u hande gee ek my lewe oor.
Ek vertrou op U, Here,
ek Sê: U is my God.
My tye is in u hand.
0 Kommentaar: so far: