POSTED BY Steven Sass on 06:07 under
24 Augustus 2014 Patensie
Nehemia 4: 1-14

“Oorwin Ontmoediging”
“Die Bybel leer ons om ons bure sowel as ons vyande lief te hê”, het G.K. Chesterton gesê, “waarskynlik omdat hulle gewoonlik dieselfde mense is!” Dit was in die geval van die Jode, waar hulle die muur van Jerusalem herbou het, verseker waar...

Hoe ons teëspoed hanteer, sê meer van ons karakter as enigiets anders. Wil jy regtig weet hoe iemand is/van watter stoffasie? Hou hom dop wanneer dinge skeep loop; wanneer hy onder druk verkeer; wanneer hy moet wag; wanneer iemand hom afsny in die verkeer; wanneer hy moeg en seer is. Sommige sal treur en ander sal floreer. Sommige sal leer uit die situasie terwyl ander boosaardig kwaad sal word. Ons kan sommer baie by Nehemia leer oor hoe om ontmoediging te verwerk.

Bronne van Ontmoediging:

1)    Bespotting: v 1-3
Sanballat is regtig kwaad. Onthou net dat hy ‘n goewerneur van ‘n nabygeleë gebied was wat die potensiaal van ‘n sterk Jerusalem gevrees het, wat ‘n bedreiging vir sy gebied ingehou het. Nou is dit duidelik dat hierdie Jode ernstig was oor die projek, en dit het vir Sanballat ontstel. Hy neem gevolglik sy toevlug tot die wapen van ‘n verloorder: bespotting!

Thomas Carlyle het gesê, “Bespotting is die taal van die duiwel”, inderdaad, die Bybel dui aan dat Satan ‘n leuenaar en ‘n beskuldiger van broeders is. Dit is sy besigheid om te bedrieg en te ontmoedig, en, moenie ‘n fout maak nie: terwyl Sanballat en Tobija sy mondstukke was, was Satan die een agter die hele besigheid! En soms werk bespotting! Dit kan baie effektief wees. Dieselfde mense wat braaf sal staan wanneer daar op hulle geskiet word, vekrummel wanneer mense vir hulle lag. En dit is wat daardie vyande van God doen, en wel binne hoorafstand vanaf die werkers aan die muur:
Dan maak Tobija nog in vers 3 ‘n grap wat impliseer dat selfs die ligte sprong van ‘n jakkals die muur sal laat omval. Ek is seker sy boesemvriende het lekker gelag, maar my advies aan Tobija sou wees om nie nou al sy werk op te gee vir ‘n werk as komediant nie!

Kom ons kyk na ander bronne van ontmoediging:

2)    Dreigemente: 7-8
Hierdie boelies was gedetermineerd om verder te gaan as net spot; hulle gebruik magsvertoon. Ons is nie seker of dit net ‘n magspel was en of hulle regtig planne gemaak het om aan te val nie. Wat ons egter wel weet, is dat daar reg rondom Jerusalem vyande was.

3)    Uitbranding: 10-12
Soos wat ons bewus raak van al die opwinding in hoofstuk 2, en van almal se verbintenis tot harde werk in hoofstuk 3, sien ons die realitiet van die situasie in hoofstuk 4. Een van die dinge wat waar is in enige werk wat ons vir God onderneem, is dat ons naïef is as ons dink dat alles altyd voor die wind sal gaan. Die bediening is soms harde werk met baie frustrasie. God se mense kan maklik uitgebrand raak as ons toelaat dat die natuurlike brooshede van ons menslike natuur sterker na vore kom as ons daaglikse vertroue op God.
Let op die dinge wat ons sien gebeur in verse 10-12:

A.           Uitputting
“Die draers se kragte gee in.” Weereens is dit ‘n realiteit. Romeine 15:4-5 is hier vir ons ‘n riglyn. As hierdie projek vir ons opgeteken was asof hulle dit afgehandel het sonder terugslae of probleme, sou ons in die versoeking gewees het om dit as onrealisties af te maak – juis omdat ons weet dat daar met enige projek probleme opduik. Maar die Woord is geskryf vir ons gewone mense om te leer hoe om gehoorsaam aan God te leef in werklike-lewe situasies, selfs al is ons doodmoeg.
B.           Frustrasie
“Ons gaan dit nie regkry om die muur klaar te bou nie.” Ek wonder of die dinge wat hulle Sanballat hoor sê het, begin trek het om so ‘n lafhartige effek op hulle te hê, soos juis bedoel deur Satan en sy lakei. By die halfpadmerk het hulle moed begin sak. Baie van hulle het die glas gesien as half-leeg! Dit is vir ons so maklik om op die negatiewe te fokus. Dit is so maklik vir ons om op ons swakhede te fokus eerder as op God se krag! Dit is al gesê dat, in die kerk se geskiedenis, pessimisme ‘n groter struikelblok was om die werk van God te doen as ateïsme! Sou Nehemia se bouers swig onder die druk van negatiwiteit?

Die mense van Jerusalem was moeg en gefrustreerd. Wat sou nou gebeur? Sou hulle huis toe gaan en sê, ”Wel, ons het probeer – maar die werk was vir ons te groot. Ons kon dit net nie doen nie!” “Op die vlakte van aarseling verblyk die bene van talle miljoene wat, op die rand van oorwinning, gaan sit het, en al sittende, gesterf het.”

C.           Vrees
Hulle was nie net doodmoeg met ‘n groeiende twyfel in hul vermoë nie, maar wat meer is, is dat hulle angstig begin raak het. Na aanleiding van verse 11-12 het die Judeërs wat naby die vyand gewoon het, keer op keer die mense van Jerusalem teen hulle gewaarsku. Dit het hulle bang gemaak. Nie alleen kon die werkers mense in militêre uniforms met vyandige intensies sien nie, maar daar het selfs van hulle eie families na hulle in Jerusalem gekom en gesê, “Hulle gaan ons en julle aanval. Julle beter huis toe gaan om julleself en julle families te beskerm!”
Vrees is verlammend, maar vrees is ook aansteeklik! En daar was genoeg daarvan om die vordering aan die bouwerk van die muur te bedreig. ‘n Brousel van uitputting, frustrasie en vrees is genoeg om enige projek in die wiele te ry!

Reaksies op Ontmoediging:
Nehemia staan voor die grootste toets van sy leierskap; indien hy faal om beslissend, wys en effektief op te tree, mag hy dalk die titel van goewerneur behou, maar sy leierskap oor die mense sou sneuwel; die muur sou nie herbou word nie; en die glorie van God sou daaronder lei. Maar wat hy toe doen, grens aan geniale leierskap!

1)            Gebed: 4-5.9a
Dit sou op ‘n ramp afstuur as daar niks gedoen word nie, maar Nehemia, soos ons teen hierdie tyd kan verwag, begin sy reaksie op sy knieë! Hy roep God op tot vergelding! Daar is ‘n brutale eerlikheid in sy gebed, soveel so dat jy verstom staan daardeur. In die algemeen, in die lig van die kruis en ons verstaan van God se begeerte dat alle mense na hom toe moet kom, bid ons nie so nie – en ek is nie so seker dat ons verkeerd is nie. Terselfdertyd is ek nie so seker of Nehemia verkeerd was om so te bid nie; juis omdat hy gedink het dat hierdie mense God se werk teenstaan. Hulle het nie alleen die planne om die muur te herbou, teengestaan nie, maar hulle het God teengestaan, en dit het in Nehemia ‘n verontwaardiging wakker gemaak wat gewortel was in sy vurige begeerte om God te verheerlik.
Nehemia gaan dus na God met sy woede; hierdie mense probeer om God se mense in God se werk te ontmoedig en Nehemia reken dus dat dit God se probleem is! Dit is goeie raad en dit is presies wat Nehemia doen.
Hy bid weer voor hy tot aksie oorgaan in ver 9; dit is duidelik dat Nehemia die belangrike belans tussen bid en beplan verstaan. Let op die volgende twee dinge: een, Nehemia besef dat hy moet doen wat hy kan, maar dat hy God moet toelaat om te werk waar net God kan. Twee – dwarsdeur die boek is daar ‘n konstante volgorde: ons het gebid, en toe het ons ...”
2)            Volharding: 6,15
Let op die volgende belangrike verse: “die mense se hart was in die werk.” Ja, hulle is sielkundig aangeval deur meedoënlose bespotting; hulle liggame moes fisies die effek van uitputting hanteer. Vrees het speletjies met hulle gemoedere gespeel, en hulle het gestoei met die grootsheid van die taak. Maar hulle hart was in die werk! Waarvoor het jy ‘n hart? Daar is ongelukkig mense wat ‘n hart het om te kritiseer, te verdoem en te kla...
Vers 6 sê, “Die mense se hart was in die werk.” Vers 15 sê,”ons kon almal teruggaan muur toe, elkeen na sy werk toe.” Vers 21 sê:” Ons het met die werk aangegaan ... van dagbreek af tot die sterre uitgekom het.” Uitvaltyd sou normaalweg sonsondergang wees, maar hulle het tot later gewerk; hulle het ‘n begeerte gehad om die werk af te handel! Daar was ‘n dringendheid om te werk. ‘n Bekende ou Halleluja lied wat lui: ”Werk want die nag kom nader”, herinner ons aan die dringendheid van God se werk. Ons het ‘n ewigheid voor ons om te rus! ‘n Ou Engelse gesegde lui: “Only one life, ’twill soon be past; only what’s done for Christ will last!”
Het ontmoediging hulle in die gesig gestaar? Ja. Maar hulle het in vasberade volharding ‘n deel van die antwoord gevind. Hierdie tema strek dwarsdeur die boek – en die mense het daarby gehou...
Beplanning: 13, 16-20
Nehemia het die bekommernisse en vrese van die mense in ag geneem; hy het hulle nie in die ding in geboelie nie. Nehemia het deeglik beplan aan die ontplooiing van sy mense. Hiermee saam het hy sy magte so geposisioneer dat hulle sigbaar was by die mees kwesbare plekke by die muur; ‘n sisteem daargestel om die mense bymekaar te maak in geval van ‘n aanval; en die mense in ‘n mag georganiseer wat paraat was. Nehemia het vertroue ingeboesem omdat hy so gesteld was op deeglike beplanning en organisering. Dit het God behaag dat Nehemia sy tyd geneem het om dinge goed georganiseerd te doen.
3)            Positiewe Versterking: 14
“Veg” is Nehemia se tweede opdrag aan sy mense. Hy moedig hulle aan om, indien nodig, te veg vir hulle geliefdes. Hierdie is elemente van ‘n geveg waarby ons vandag betrokke is in ons kultuur, en ons as gelowiges moet waak teen kulturele oorgawe. Ek sê dat ons moet waak daarteen; ek is bevrees dat ons reeds baie prysgegee het.

4)            Paraatheid: 9b, 21-23
Die werkers was tegelykertyd gewapen met bougereedskap sowel as wapens. Spurgeon het sy tydskrif The Sword and the Trowel genoem na aanleiding van Nehemia 4 waar ons lees van “’n geveg teen sonde en arbeid vir God”. Hierdie mense was so ernstig oor hulle paraatheid dat hulle selfs nie hulle klere uitgetrek het nie. Die bouers en hulle handlangers was as individue, maar ook as maatskappy, gereed vir werk sowel as vir oorlog.

Ons kan vir ‘n lang tyd hierby stilstaan, maar ek gaan nie. Ek wil dit tog noem dat daar plek is vir balans tussen die twee belange in die bou van God se kerk. Ons moet soms aanvallend optree en bou – en terselfdertyd word ons deur God opgeroep om te verdedig. Paulus doen ‘n beroep op ons om die hele “wapenrusting van God” op te neem, waarvan die meeste vir verdediging is; om die waarheid te sê, die enigste duidelike aanvallende wapen is die Swaard van die Gees, oftewel die Woord van God! Jesus noem ons die “sout van die aarde”, en ons moet onthou dat in die ou dae was een van diete speel in die stryd teen die bose, en, nou meer as ooit tevore, kan ons ‘n positiewe verskil maak in ‘n siek samelewing....


0 Kommentaar: so far: