POSTED BY Steven Sass on 06:16 under

21Julie 2013 Patensie
Handelinge 9:1-20
Die Here leef in die stories van mense wie se oë oopgaan

Wanneer laas was jy deel van ‘n groep mense wat vertel hoe lewendig hulle kerk is? Wanneer laas het jy gehoor dat iemand sulke ‘lewendige’ stories van ons gemeente vertel? Wat sê nuwe intrekkers oor hul eerste indrukke van ons gemeente? Wat vertel die ou lidmate vir nuwe lidmate wanneer hulle by ons ontvang word? Watter stories vertel ons die graagste vir besoekers … of bly ons maar eerder stil?


As ons antwoorde op hierdie vrae moet gee sal ons dalk ‘n lekker skindersessie begin. Die maklikste stories om te vertel is seker om die eienaardighede van die dominee en wat ek dink van sy prediking en huisbesoek uit te saai.


 Tweede op die lys is stories oor die kerkraad en mense wat voorsit in die kerk, maar ook kan voor-vloek by die werk.

  
Met ‘n ernstiger probeerslag sal ons darem kan vertel van wors-maak vir ‘n basaar  ‘n geslaagde fondsinsameling, ‘n nuwe gemeentestruktuur, ‘n huweliksverykingsseminaar wat aangebied word, ‘n manne-en-hul-seuns kamp en (as ons die jaar gelukkig is) ‘n mooi Pinksterreeks. Iewers in die gemeente is daar ‘n paar bidders, en sendingvriende … maar ons is nie so heeltemal seker wat hulle doen nie. O ja, en in die briewekolomme van die publieke pers word gestry oor die kerk, gays en Jona-in-die vis, die lidmaatgetalle wat afneem en mense wat na ander kerke toe gaan.


As ons Handelinge mooi bekyk is die boek ‘n saambring van ‘n reeks stories oor die kerk. Dit is die stories wat destyds graag vertel is. Die stories is natuurlik Paas en Pinkster stories – want dit gaan deurentyd oor Jesus wat opgestaan het en in die gemeente leef deur sy Gees. Die stories word so vertel dat ons almal kan sien en weet dat die Here leef!


Baie opvallend in die reeks verhale is die bekeringstories … die bekering van 3000 mense uit ‘n kritiese skare, die histories vervreemde Samaritane, die wêreldreisiger uit Afrika, die kultuur-vreemde Kornelius … en (in ons teksgedeelte) die kerk-vyandige Saulus.


Die kerk leef van sulke bekeringstories, Die Here leef in bekeringstories. ‘n Gemeente wat nie meer bekeringstories het om te vertel nie, moet onrustig slaap. Sonder bekerings beteken dit tien teen een dat die kerk so aangepas het by die wêreld dat geen verandering meer nodig is nie.

 Sonder bekeringsstories gee ons die indruk dat dit glad nie meer belangrik is dat mense deur God geroep word nie. Kan daar hoegenaamd ‘n gemeente wees en sal daar ‘n kerk wees wat die toekoms oorleef as daar nie ‘n sensitiwiteit is vir mense wat ‘n behoefte het aan bekering – maar die mense self (en die lidmate) weet nie hoe nie?


Ons sal ‘n fout maak as ons dink alle bekerings lyk soos Paulus s’n. Bekering beteken nie noodwendig dat daar so ‘n gestoei of ‘n geworstel met God hoef te wees nie. Dit hoef nie te beteken dat daar ‘n geweldige bonatuurlike gebeurtenis hoef plaas te vind nie. Mense kom oor die eeue heen op verskillende en uiteenlopende manier tot God.

 Bekeringstories … volgens hierdie gedeelte en in die res van Handelinge  … is elemente van die volgende :

Eestens is dit SIEN-stories.

Paulus sien ‘n lig – met ‘n stem wat dit interpreteer. Sy medereisigers ‘sien’ nie.
Na duister ‘sien’ hy en ‘die skille val van sy oë af’ – met die hulp van Ananias.


Stories oor hoe mense ‘tot die lig kom’ (ek dink byvoorbeeld veral hier aan verskeie van ons lidmate wat byvoorbeeld die afgelope tyd begin insien het dat hulle op die verkeerde pad is, ek dink aan verskeie van ons mense vir wie dit al hoe duideliker geword het dat hulle nie besig is om God te verheerlik in hulle lewens nie) is die stories waarvan gemeentes leef. Dit is die stories wat vertel dat Jesus leef!

ROEPING-stories

Paulus se bekeringstorie word nie vertel omdat ‘n bekeringsverhaal so bekoorlik, aangrypend, sensasioneel of wonderlik is nie. Bekeringstories word vertel omdat dit roepingsverhale is. Iemand sien … iemand draai om … omdat die Here vir die persoon ‘n taak en opdrag het.


 Paulus kom tot bekering omdat die Here hom gekies en geroep het om die “heiden-apostel” te wees.Ons as gemeentelede moet die verhale vertel oor hoe ons bewus geraak het van take wat die Here aan ons toevertrou. Soms mag hierdie take ‘n radikale nuwe opsie wees, soms sal dit net ‘n aanpassing wees binne ons bestaande take en soms mag dit verhale wees waarin ons opnuut bewus geraak het van dieselfde taak waartoe ons lank gelede al geroep is. (Dink aan Paulus wat later in sy lewe weer hierdie bekeringsverhaal vertel!).


Ek dink veral hier aan mense in ons gemeente wat radikale besluit moes geneem het oor hulle loopbaankeuses, ‘n jongmens wat die roeping ontvang het om volgende jaar teologie te gaan studeer. Ek dink veral aan ouers wat aardskuddende besluite moes geneem het oor die toekoms van hulle kinders se opvoeding en toekomstige moontlike loopbane.


GEMEENTE-stories

Die klassieke bekeringsverhaal van Paulus is nie die verhaal van ‘n besondere individu wat uitstyg bo die gemiddelde weens die besondere karaktertrekke en wilskrag van die persoon nie.

 Paulus kan nie tot bekering kom sonder die gemeente – in dié geval verteenwoordig deur Ananias – se hulp en ondersteuning nie. Inteendeel die bekering van Paulus veroorsaak ook ‘n eiesoortige ‘bekering’ by Ananias.


 Bekeringsverhale word gemeente-stories omdat die gemeenskap van die gelowiges betrek word by ‘n bekering. Die gemeente help die bekeerling om te verstaan wat gebeur. Dit is ook reg dat ‘n bekeerling sy/haar roeping toets en help beoordeel deur medegelowiges te raadpleeg!


Daar is min dinge so wonderlik as om lidmate te hoor praat oor hoe daar lewe in hulle gemeente is … hoe mense wat in die duister was tot die lig kom … hoe mense hul lewe aanpas en beleef in terme van ‘n roeping van God en hoe gevestigde lidmate self ‘n soort bekering beleef om in te val met God se lewendmakende Gees.


Daar is egter min dinge so irriterend as mense stories dramatiseer en met ‘n stuk voorspelbaarheid vertel – omdat hulle voel hulle moet dit doen. Of as mense hierdie wonderlike verhale vertel terwyl die hoorder ‘n gevoel kry dat dit aangedik word.

Dit is nie nodig nie.



Wat nodig is, is dat ons oë sal oopgaan vir die lewe en werk van God in ons tyd en in ons mense se lewens. Waar God lewend maak, rigting gee, roep, stuur en ondersteun deur ‘n broer en suster. En as ons sien moet ons met vrymoedigheid vertel. En as ons hoor moet ons ander daarvan vertel. Besef vanoggend dat jou bekering, of nuwe toewyding aan God nie iets is wat jy vir jouself moet of kan hou nie. Vertel daarvan en wees jy tot seën van die Here se Kerk hier in die Gamtoos, tot aan die uithoeke van die aarde.
0 Kommentaar: so far: