POSTED BY Steven Sass on 19:40 under
21 Junie 2015 Patensie
Johannes die Doper, het Jesus by geleentheid gesê, was die grootste figuur in die ou bedeling (Matt 11:11). En tog, as hy oor homself moet praat, sukkel hy, want dit het nie vir hom oor homself gegaan nie. Hy het gekom om na Jesus te wys. Dis oor Hóm wat hy praat. Later (Joh 3:30) sê hy van Jesus: “Hy moet meer word, en ek minder.”

As jý oor jouself moet praat, wat sal jy sê, wie is jy, en hoekom is jy hier?
Een ding waarvan ek die laaste tyd al meer bewus word, is dat ons hier is om God se gestuurdes in die wêreld te wees; sy hande en voete, sy teenwoordigheid in ander se lewens... en as jy jou dus besig hou met enigiets anders kan jy mar nou bietjie regop sit en luister, want tien teen een is jy in elkgeval maar net besig om jou tyd en gawes te vermors.


 Wat beteken dit om Jesus na te volg prakties? Wat verwag jy sal God doen as ons Jesus-navolgers is? Wat dink jy kan jy van Hom verwag? Wat sal Hy in jou persoonlike lewe doen, en in die gemeente, en in die wêreld?

Die soort dinge wat ons verwag, hang nogal baie nou saam met die soort beeld van God wat ons in ons koppe het. Ons bely God as die Almagtige, die Een wat alles kan doen. En daarom verwag ons dit ook van Hom. Ons is in ons magsbehepte wêreld al so gekondisioneer met die gedagte dat sterker beter is, dat die sterke oorleef en die swakke ondergedruk word, dat ’n mens graag wil hê God moet ook met mag en krag optree. En ons bely ook dat niks vir Hom onmoontlik is nie. En dit is natuurlik ook reg. Die Here ís almagtig. Wanneer Hy sy stem laat hoor, vlug volke, wanneer Hy te voorskyn kom, spat nasies uitmekaar, sê Jes 33:3.

Maar die feit dat God almagtig is, beteken nie dat Hy noodwendig altyd met almag optree nie. Wanneer Hy optree, is dit dikwels nié met mag nie, maar in swakheid, in weerloosheid. Dit is ’n soort karaktertrek van God: dat Hy sy mag terughou. Nie uit swakheid nie, maar omdat dit is soos Hy is. Daarom, as die Seun van God mens word, word Hy dit nie as deel van ’n vorstelike gesin nie, maar as arm timmermanseun, gebore in ’n stal. En as Jesus Christus sy openbare bediening op aarde begin, is die titel wat Johannes die Doper as sy wegbereider vir Hom gee, “die Lam van God”.

’n Lam. Swak, weerloos, nederig, onintimiderend. Als is aan Hom, volgens sy eie getuienis later (Matt 28:18), alle mag gegee in hemel en op aarde. Al is Hy, soos die engel in Openbaring 5:5 sê, die Leeu uit die stam van Juda. Dit is Hy ook. Maar die eerste woord wat oor Hom gesê word as Hy sy bediening begin, is dat Hy die Lam van God is. Die Een wat God gestuur het om geslag te word, geoffer te word, sodat die wêreld van sonde verlos kan word. Want só verlos God. Nie deur magsvertoon nie, maar deur ons sonde op Hom te neem en daarvoor te ly en te sterwe: Lam van God.

Dat ons God só is; ’n lam, eerder as ’n leeu, wanneer Hy in die wêreld optree, maak nie vir ons goed sin nie. Hoe kan die almagtige God dit toelaat dat die wêreld lyk soos hy lyk? Hoe kan ’n God van liefde toelaat dat booswigte met hulle onheilighede kan wegkom? Is God dan nie almagtig nie? Kan Hy nie iets daaraan doen nie?

Johannes die Doper het ook hieraan begin twyfel toe hy later in die tronk gesit het, omdat hy eerder ’n kragdadige God wou hê. Jesus antwoord hom dat hy op verkeerde plekke na God se werk soek. Hy moet dit eerder soek dáár waar Hy mense se lewens aanraak en nuut maak. Lees dit in Matt 11:2 en verder.

Daar kóm ’n dag wanneer God sy oordele sal voltrek, wanneer Hy die dorsvloer deur en deur sal skoonmaak, wanneer die duiwel en al sy volgelinge in die poel van vuur gegooi sal word. Maar intussen leef ons in ’n wêreld waar God op ’n ánder manier regeer, met sagtheid eerder as deur magsvertoon; deur mense te gebruik, eerder as deur wonderwerke. Ons hou nie daarvan nie. Ons sou dit graag anders wou gehad het. Maar dis nie ons keuse nie. Dis God s’n. En dít is die punt. Ons moet God toelaat om God te wees: ’n lam, eerder as ’n brullende leeu.

Dit het nogal implikasies oor wat ons van God verwag, nie waar nie? God sal nie in hierdie jaar soos ’n groot towenaar al my probleme wegtoor nie. Ek sal waarskynlik verniet bid dat Hy dit moet doen. Maar as ek vra dat Hy my sal help om my swaar en seer en probleme te hanteer, dat Hy my ’n goeie eggenoot en pa sal maak, en die nodige krag sal gee om staande te bly in versoekings, dat Hy my sal help om ’n lewende getuie vir Hom te wees, dat Hy my geestelik sal laat groei in die jaar sodat ek met groter volwassenheid as sy kind kan leef, dán kan ek reken op gebedsverhoring.

Ek lees die afgelope tyd weer die verhaal van Gideon, die man wat met ’n handjievol mense die ganse leërmag van die Midianiete verslaan het. Wanneer die Engel van die Here aan hom verskyn om hom sy opdrag te gee, groet Hy Gideon met die woorde: “Die Here is by jou, dapper man!” (Rigt 6:12). Dan antwoord Gideon: “Ekskuus, Meneer, maar as die Here by ons is, waarom kom al hierdie dinge ons oor? Waar is al sy magtige dade waarvan ons voorvaders ons vertel het toe hulle gesê het: ‘Het die Here ons nie uit Egipte bevry nie?’ Nou het die Here ons in die steek gelaat.” Wat antwoord die Here? Hy sê: “Gaan jy en red die Israeliete uit die mag van die Midianiete! Toe, Ek stuur jou!” (vers 14).

As God die wêreld wil kom red, swaai Hy nie ’n towerstaffie nie. Hy stuur sy eie Seun om ’n Lam te word. Dís hoe God is.

Nou is ons besig met ’n tyd waarin ons nadink oor wat dit beteken om Jesus te volg. Hierdie gedeelte wil ons iets daarvan leer. Nie net hoe God is nie, nie net Wie Jesus was en wat ons van Hóm kan verwag nie, maar ook hoe óns moet leef. Want as ons sy volgelinge wil wees, sal ons Hom ook hierin moet navolg: nie leeus nie, maar lammers. Hy meer, en ons minder, soos Johannes die Doper gesê het.

Dit wil die Gees van God ook in ons laat gebeur. Die vrug van die Gees is immers: liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelikheid, goedhartigheid, getrouheid, nederigheid, selfbeheersing (Gal 5:22,23).

Mag ons ware navolgers van Jesus word!
POSTED BY Steven Sass on 22:53 under
7 Junie 2015 Patensie
HANDELINGE 3:1-10 COMMITMENTS
 Hierdie is die verhaal van die kreupeles en die gesondes – en God wat ingryp in die lewe. ‘n Paar dinge staan uit in hierdie gebeure by die tempel... Almal hier betrokke is kerkmense en almal is doenig in en by die tempel. Daar is die groep wat die moeite doen om die kreupel man elke dag tempel toe te bring sodat hy by die kerk versorg kan word. Hulle laai hom af en dan gaan hulle huistoe en môre kom hulle weer terug om die arme man te help sodat hy darem nie vergaan van die ellendes nie. Die kreupele is ook betrokke by die kerk, want dis waar hy geld kry. Hy sit in die voorportaal en kyk in die oë van die klomp wat binne toe gaan. Die klomp wat vir hom ietsie gee is ook betrokke by die kerk. Dis hulle wat by hom verbyloop om binne in die tempel te aanbid. Die 2 dissipels is die betrokke middag ook in die tempel om te bid. Al die mense is by die kerk betrokke en almal verwag dat die Here vir hulle iets moet doen. Elkeen het sy eie verwagting maar elkeen doen sy ding op sy eie manier.

Die kreupel man doen niks nie. Hy is immers hulpeloos en kyk in ander mense se oë sodat hy kan oorleef. Sy soort was nog altyd daar en sal ook altyd in die kerk wees - die kreupeles wat wag. Dis diegene wat niks doen nie en bedel. As daar moeilikheid is en hulle trek swaar kyk hulle in die oë van ander gelowiges en vra dat iemand vir hulle moet kom bid sodat hulle uit die moeilikheid kan kom – ander moet hulle kom help. Self kan hulle nie iets doen nie, want sien ”ek is mos kreupel.” Hulle kreupel-wees kan enigiets wees: te besig, te siek, te slim, te dom, te liberaal, te konserwatief, te gesond, te seer... Hulle is in die kerk maar kom nie verder as die ingansportaal nie. O ja, hulle is hier in die Gamtoos, maar hulle weet nie hoe lyk die binnekant van die tempel nie. Al wat hulle sien is die ander mense wat die dinge doen, se oë. Hulle steek bak-hand uit om ook te kry

 Die tempelgangers is betrokke. Dis hulle wat die kreupel ou aan die gang hou, want dis hulle wat sorg dat hy vanaand iets het om te eet. Sommige is nie onwillig om te gee nie en doen dit graag. Ander wil nie meer gee nie, want die kreupele is elke dag daar om te bedel en nou raak dit ‟n gewoonte en ”as jy aanhou gee maak jy hom net sleg want dis maklik om te bedel.” Die tempelgangers is altyd teenwoordig – dis hulle wat die heeltyd aan die beweeg is. Die probleem is dat kreupeles nie gesond word waar hulle beweeg nie. Hulle stap van buite na die binnekant van die kerk, luister aandagtig en doen ook die nodige en stap ook weer uit. Maar behalwe vir ‟n paar aalmoese wat uitgedeel word, gebeur niks nie. Die arm man se helpers gaan huis toe. Dis hulle wat sorg dat die kreupele op die regte plek kom sodat hy die beste kan kry. Hulle sorg dat hy in die Gamtoos  sit waar die meeste mense in en uit die tempel beweeg. Hulle sorg dat die kreupele met die maksimum gevolge blootgestel word aan die kerk se mense, want dis hier waar hy die beste aalmoese gaan kry! Maar hulle kom ook nie verder as die ingangsportaal nie. Want as hulle hul werk klaar gedoen het, is hulle klaar en gaan huis toe en kom môre weer.

 Die kreupel man se helpers is ook springlewendig in ons gemeenskap. Hulle laai hulle kinders af sodat dié ‟n aalmoesie by die kerk se Sondagskool moet kry (en dit moet die 2 beste wees!), maar ry dan huistoe om die koerant te gaan lees. As daar by die tempel iets aangebied word wat die moeite werd is om te kom kyk, is hulle daar maar sodra dit verby is gaan hulle huistoe. As hulle van die ding gehou het, is dit vir hulle lekker – as hulle nie daarvan hou nie is hulle ongelukkig oor die tempelgangers wat nie genoeg doen om die kreupel man te versorg nie.

Petrus en Johannes het outoriteit. Hulle kyk nie in ander mense se oë nie, hulle sê: ”Kyk in my oë.” Hulle laai nie af en loop dan en sê hulle is net by die saak betrokke nie - hulle verander die geskiedenis. Hulle loop nie en bedel nie, maar deel Jesus uit. Hulle staan nie in die voorportaal rond nie, maar gaan die binnekant in om te bid. Hulle praat nie en reel nie dat die kreupele die erediens van ‟n bekende spreker moet bywoon nie; hulle organiseer nie ‟n spesiale biduur vir hom nie... Hulle doen die ding en gryp hom aan die hand en beveel hom om op te staan en te loop. Hulle is uitdagend in die geloof en hulle doen dit in die Naam van Jesus! Hulle glo werklik dat Jesus die verskil maak en dat hulle saam met Jesus ook die verskil kan maak. Die dissipels neem standpunt in vir God.

Dié klompie mense en dinge maak ongemaklike dinge by ons los. Want die evangelie is eintlik ’n baie eenvoudige saak: as jy aanspraak maak op die Naam van Jesus het jy outoriteit en as jy nie outoriteit het nie moet jy jouself vra of jy Jesus het. Die opsies is baie min: (1) jy sit hulpeloos in die voorportaal rond en wag dat ander jou moet ronddra; (2) of jy dra ander in die voorportaal rond; (3) of jy stap by die kreupeles verby en gee net ‟n aalmoesie... en niks gebeur nie. (4) Of jy is uitdagend in die geloof... en die Here laat dinge deur jou gebeur. Ø Laat jou dade vandag die skeidsregter hieroor wees: watter opsie is joune? Wat is die verskil tussen al dié mense en hul opsies? Die antwoord is net so eenvoudig: die een het ‟n commitment gemaak en die ander nie; die een klomp hang in die voorportaal rond en die ander groep het gesnap wat Jesus beteken. Let op dat die verskil nie soseer ”geloof” is nie, want almal maak daarop aanspraak dat hulle glo.

Almal met hul opsies in die kerk sê dat hulle in Jesus glo, maar dit help nie om net ‟n belydenis te maak dat jy ”hemel toe gaan” en sê dat Jesus jou Verlosser is nie. Want blote geloof red niemand nie (Heb 2:14vv). Maar ‟n commitment aan jou geloof in die Naam van Jesus verander sake drasties! Want God ontmoet jou op die vlak van jou commitment. As jou commitment die kreupele of die helpers van die kreupeles in die voorportaal is, stap jy inen-uit by die Here en loop en kyk vir ‘n ietsie om te bedel. Dit is ook die vlak waarop die Here jou gaan ontmoet en niks gaan in jou lewe werk nie. Jy gaan ‘n bedelstukkie hier en-daar kry en tevrede wees met krummels; jy gaan hier-en-daar iemand ronddra en dink dat jy groot werk vir die Here doen en ook jy is tevrede met krummels. Jy kan ‘n leeftyd so aangaan maar mettertyd gaan niks in jou lewe werk nie – jou verhoudings, jou gemeente, jou huwelik, jou lewe… gaan saai en vervelig word en mettertyd uitmekaar val. Want niks gebeur nie omdat God jou ontmoet op die vlak van jou commitment. Die aflaaiers, oogkykers, verbylopers en bedelaars mis alles! As jou commitment die een van die dissipels is, sal die Here jou op daardie vlak ontmoet en God sal dinge in jou lewe laat gebeur.

3 Ø Toets jouself: wat gebeur in jou lewe? Bedel jy of deel jy Jesus uit? Jy weet vandag presies wat die vlak van jou commitment aan die Here is want jou dade en jou lewe bevestig dit. Hoe word ‘n commitment gemaak? „n Paar dinge staan uit: 1. Geen commitment kan gemaak word voordat daar nie in ‟n verhouding met Jesus gestaan word nie. Soos met die dissipels moet jy eers ‟n ontmoeting met Jesus gehad het voordat jy ‟n commitment kan maak. Dit is die geloofsdeel van die toewyding aan die Here. Dit is die punt waar jy voor die lewende God kniel en bely dat Jesus die Verlosser uit die sonde is, dat Hy jou uit die sonde haal en dat jy in die Naam van Jesus meer as ‘n wenner is. Ø Ek weet dat ek gered is en niks sal my ooit weer uit sy hande ruk nie! Dit is die eerste commitment.

2. Maar dan kom die tweede commitment en dit beteken dat jou lewe moet verander. Dit is die praktiese deel van die toewyding aan die Here. Dan kan jy soos die dissipels sê: ”Kyk na my – ek het dit, ek kan die ding doen!” Omdat jy die Here Jesus gekies het, maak jy ‟n commitment om heilig te leef soos wat Hy dit van jou verwag om te doen. Ø Ek het gekies om dit te leef.

3. Nou kan jy groot dinge in die Naam van Jesus doen. Jy kan vir ander sê om op te staan en te loop. Jy hoef nie bang te wees dat jy dalk/gaan misluk nie, want jy is ”tot alles in staat deur Hom wat jou die krag gee” (Fil 4:13). Jy maak ‟n commitment om namens die Here dinge te doen en jy is nie langer tevrede met krummels nie! Jy kan kreupeles, aflaaiers en verbygangers aan die hand vat en vir hulle wys wat God in staat is om te doen. Ø Ek het gekies om dit te doen. Die impak hiervan is geweldig! Die vraag is: Wie kies jy om vandag te wees?


 Niemand vat die klomp in die voorportaal ernstig op nie. Maar iemand wat Jesus in die oë gekyk het en ander aan die hand gevat het, veroorsaak „n opskudding! Twee dinge is opvallend 1. Mense neem kennis hiervan (vers 9) en begin hieroor praat. En as mense begin praat, is daar ander mense wat ook ‘n commitment maak en dit begin in die ingangsportaal en van die een na die ander versprei dit dat die Here Jesus regtig werk en dat sy dissipels Hom vertrou! Dit sit ‘n ding aan die gang. Want mense is moeg vir krummels en soek honger na mense wat ‘n commitment maak sodat daar iets kan gebeur. 2. Commitments lei tot nuwe vuur – kreupeles staan op, aflaaiers en verbylopers sing en prys saam in die tempel. Want as jy in die oë van die Here Jesus gekyk het, kan jy nie meer stilstaan, niks doen en met krummels leef nie. Jy het ‟n nuwe verwagting van God en God ontmoet jou op daardie vlak. ‟n Vuur word deur die Here aangesteek wat in jou mond, stem, voete, geld, aalmoese... weerklank vind en en ‘n stroom van lof en krag word in jou losgemaak.