POSTED BY Steven Sass on 20:30 under

1 Maart 2015 Patensie
“Laat jou lewe aan die Here oor
 Psalm 37: 1 - 11
 Wat is daar in ons land waaroor jy op die oomblik baie ongelukkig is? Wat is daar wat jou bloeddruk opjaag en jou kwaad maak? Ek verwys nou na die goed wat baie keer in ons gesprekke na vore kom. Die goed wat die afgelope tyd die koerante gehaal het. Berigte oor korrupsie en oneerlikheid, oor politici wat baie keer meer oor hulle eie sak as enigiets anders bekommerd is. Oor mense wat in magsposisies is wat dit misbruik.

Ongelukkig is dit sake wat almal in hierdie land raak. Selfs ons wat Christene is, kan nie maak asof dit nie daar is nie. Waarvan ons seker kan wees, is dat die koerante sal sorg dat ons die soort goed gereeld onder oë kry. Dit dra weer daartoe by dat dit deel van ons gesprekke met mekaar word. Soms kan dit selfs ons gesprekke oorheers. Daar is egter ‘n gevaar waarop ons as gelowiges bedag moet wees. Ons kan so teen hierdie negatiewe dinge vaskyk, so met ons hele wese daarteen in opstand kom, dat ons ons uitsig op God verloor. Ons emosies hieroor kan so die oorhand kry, dat ons God uit die prentjie skuif.
Kom ons lees eers uit ps 37:

Het jy gehoor watter 2 moontlikhede sommer in die begin van die psalm genoem word? Die psalm begin met die woorde: moet jou nie nie ontstel oor skelms en jou kwel oor skurke nie. Wat moet jy dan doen? Luister mooi wat sê die psalm: vertrou liewer op die Here en doen wat goed is, woon en werk rustig voort. ‘n Endjie verder sê hy: vind jou vreugde in die Here. ‘n Versie verder: laat jou lewe aan die Here oor en vertrou op Hom; Hy sal sorg.

In vers7 laat hy nog ‘n keer hoor: daarom moet jy in stilte op die Here vertrou en jou nie ontstel oor die voorspoedige lewe van ‘n skelm nie.

Wat ons hier het, kom in nog ander psalms ook voor. Die spesifieke groep psalms word die wysheidspsalms genoem. Ps 37 is bv so ‘n wysheidspsalm. Wat word daarmee bedoel? ‘n Wysheidspsalm is ‘n psalm waarin die digter dit oor die regte lewenshouding het. Die psalmdigter wil sy lesers help om reg te kan kies. Om die kuns om reg te lewe te bemeester.

Murray Janson het ‘n boek geskrywe wat na sy dood verskyn het: My nalatenskap - die kuns om gelukkig te kan lewe. Dis dieselfde tema wat ons ook in die sg wysheidsboeke van die OT - Job, Spreuke en Prediker aantref. Dit gaan oor die lewe en die keuse waarvoor ons as mense te staan kom. Die keuse om die Here te vertrou. Of die keuse om sonder die Here te lewe.

Kom ek noem nog ‘n voorbeeld van so ‘n wysheidspsalm, een wat die meeste van ons so goed ken, psalm 1. Onthou jy hoe  die psalm begin? Gelukkig is die mense wat nie optree volgens die raad van die goddeloses of rondstaan op die pad van die sondaars of sit in die vergadering van die spotters nie, maar vreugde vind in die gebooie van die Here en sy voorskrifte dag en nag oordink. Die psalm gaan dan voort met die beeld van ‘n  boom wat langs ‘n rivier geplant is, blare verwelk nie, vrugte op sy tyd .. Hierteenoor word die goddelose vergelyk met kaf wat deur die wind weggewaai word. Ons hoor dit duidelik: vir die psalm digter is daar ‘n regte en ‘n verkeerde opsie.

Daar is die moontlikheid om saam met die Here te lewe. Om die Here vir jou lewe te vertrou soos wat ons herhaaldelik in psalm 37 gehoor het. Daar is ook die ander moontlikheid: dat jy met die Here nie rekening hou nie. Dat jy jou eie planne maak. Dat jyself besluit hoe jy gaan lewe. Dat jy nie op enige manier vir jou gaan laat voorskryf hoe en wat jy wil doen nie.

In psalm 37 wil die psalmdigter dan vir mense wat gelowiges is, help. Hy wil hulle sê hoe om te lewe in ‘n wêreld waarin ongelowiges dikwels die botoon voer. Agter die psalm se woorde is daar ‘n oortuiging dat God ‘n orde in die wêreld ingebou het, ‘n manier hoe dinge werk. As jy daarby hou, werk dinge vir jou reg uit. Gaan jy teen hierdie orde in, loop jy jou uiteindelik vas.

 Die wêreldbekende CS Lewis het van God se ‘gebruiksaanwysings’ gepraat wat Hy vir ons laat kry het, om die menslike masjien glad te laat verloop.

Wat sê die psdigter dan: hoe leef God se mense? Nie as mense wat krom loop vanweë kommer oor dinge wat nie reg is nie. Nie as mense wat van ontsteltenis oor wat om hulle aan die gebeur is, nie met hulle lewe kan aangaan nie. Moenie kwaad word nie, laat staan die woede. Moet jou nie ontstel nie: dit bring net ellende, sê v8.

 Ons weet mos hoe dat sulke goed ons ongelukkige mense maak en boonop sleg vir ons gesondheid is - bloeddruk en maagsere en wat nie alles nie. Nee, sê die psalmdigter, vir God se kinders : die oplossing in ‘n ander rigting. Ons moet ons fokus nie verloor nie. Mense wat hulle vertroue in die Here stel, hulle vreugde in die Here vind, hulle lewe aan die Here oorlaat, die Here in stilte vertrou, is mense wat die Here nooit uit die oog verloor nie. Of dit nou bepaalde gebeurtenisse in die land is en of dit persoonlike omstandighede is, God se mense weet waar hulle hulp vandaan kom.

Eintlik sê die psalmdigter dit nogal op ‘n besondere manier. In vers3 staan daar: woon en werk rustig voort. God se kinders kan met hulle lewens aangaan, kan rustig wees omdat hulle weet dat dit God is wat die laaste sê het. Selfs al is daar soveel dinge wat gebeur waarvoor ons nie ‘n bevredigende antwoord kan gee nie, grawe dit nie die vastigheid waarop ons staan, onder ons uit nie.

Het Jesus dan nie die mense geseënd genoem wat weet hoe afhanklik hulle van God is nie? (Mat 5:3) Om rustig met ons lewe aan te gaan omdat ons vertroue nie in mense gesetel is nie.

 Daar’s nog iets wat ons vanmôre vir mekaar moet sê. Almal van ons wanneer ons by die kerk gebou uitgaan, weet hoe die wêreld om ons lyk. Dis ‘n wêreld waarin daar mooi dinge is, waar baie dinge ons aan weelde en voorspoed herinner. Maar daar’s ook ‘n ander kant. Daar is ook lelike dinge waarvoor ons ons oë nie kan sluit nie. Dinge wat van armoede en ellende getuig. God se mense word deur Hom gewillig gemaak om dit nie maar te ignoreer nie. Die psalmdigter het dit op sy OT manier gesê: doen wat goed is (v3).

In die NT het Jesus vir ons die voorbeeld kom stel. Hy het sy hart oopgemaak vir mense met allerhande soorte van nood. As kerke, as gemeentes roep Hy ons om met daardie werk van Hom voort te sit. Maar ook as individue gebruik die Here ons op verskillende maniere om die lewe vir iemand anders net bietjie beter te maak. God se mense se se lewensuitkyk is anders. Ons lewe ook anders. Ons kan nie soos almal rondom ons net kerm en kla nie. Die Here help ons om van die wêreld ‘n beter plek te maak.



0 Kommentaar: so far: