10 Februarie 2013
Patensie
Getrouheid
Lukas 12:35-48,
16:10-12 en 19:11-27
Daar is ‘n noue verband tussen die woorde:
vertrou, getrou en betroubaar. Almal het mos minstens die woord trou in gemeen.
Ons kan iemand vertrou wat getrou en betroubaar is. As ons betroubaar is, sal
ander ons vertrou. Die een kan nie sonder die ander nie. Waar getrouheid of
betroubaarheid ontbreek, kan daar nie sprake van vetroue wees nie.
Dit geld nie net in die algemeen nie, maar in die
besonder in en vir ons gesinne. Man en vrou sweer trou aan mekaar, behoort
mekaar te vertrou omdat beide getrou en betroubaar is. Ouers en kinders moet
betroubaar en getrou wees. Getrouheid, betroubaarheid en vertroue is hoekstene
waarop die gesin gebou word en waarsonder die gesinshuis in mekaar stort.
In die Bybel speel getrouheid en vertroue ‘n
geweldige belangrike rol. Trouens, dit is mos van die kernbelydenisse oor God:
Die Here is getrou. Hoeveel keer lees ons nie hiervan in die Bybel nie? Dit kom
oor en oor voor. Telkens word bely dat die Here getrou is. Hy is getrou aan Sy
Woord. Hy is getrou aan Sy beloftes. Hy is getrou aan Sy kinders. Hy is aan Sy
wese getrou. Ons kry dit alreeds in die eerste boek van die Bybel en dit kom
dwarsdeur tot in die laaste boek voor. Die belydenis kom voor in die hele
Bybel: “God is getrou!”
As Hy getrou is, dan moet ons ook mos getrou wees.
As ons Sy kinders is, dan is ons mos Sy afskynsels hier op aarde. Dan moet ons
mos uitleef wat ons oor Hom bely. Is ons getrou? Getrou aan mekaar? Getrou aan
ons woorde en beloftes? Getrou in ons werk? Is ons getroue en betroubare mense?
In Lukas word getrouheid in verskeie gelykenisse
aangespreek. In Lukas 12:35-40 vind ons die gelykenis van die waaksame slaaf.
Dit gaan om ‘n eienaar wat op reis gaan en sy slaaf aanstel oor sy huis. As die
eienaar op onverwagte tyd terugkom en hy vind die slaaf getrou en op sy pos,
word die slaaf geprys. Sou die eienaar egter vind dat die slaaf nie getrou is
nie, wag daar groot teenspoed op die slaaf. Die slaaf was aangestel oor die
ander slawe om hulle op hulle tyd kos te gee. Hy moes verantwoordelikheid neem
vir die versorging en beskerming van die eiendom van die eienaar.
Ons weet dat hierdie gelykenis ook slaan op die
wederkoms, dat ons gereed moet wees vir die koms van die Here en dat ons getrou
moet wees totdat Hy weer gaan kom. Die Here het elke ouer ook aangestel om sy
of haar huis te versorg en te beskerm. Hy het ons almal ook aangestel om namens
Hom en tot Sy eer te heers oor die aarde en om dit te bewerk en te bewaak. Die
vraag oor getrouheid lê dan nie net op
spirituele vlak nie. Dit lê ook op die vlak van ons daaglikse werk en van ons
gesinslewe. Is ons getrou in die versorging en beskerming van ons gesin? Kan
ons man of vrou ons hierin vertrou? Is ons getrou in die werk wat ons doen? Kan
die wat oor ons is, ons hierin vertrou?
In Lukas 16:1-12 kry ons die gelykenis van die
oneerlike bestuurder. Dit gaan oor ‘n ryk man wat ‘n bestuurder was, maar egter nie betroubaar was nie. Sy
oneerlikheid kom op die lappe. Die ryk man besluit om die onbetroubare
bestuurder te ontslaan. Die bestuurder maak dan ‘n slinkse plan. Hy roep die
skuldenaars en skryf ‘n groot persentasie van hulle skuld af. Dit lei daartoe
dat die einaar die bestuurder prys. Jesus maak dan ‘n belangrike opmerking.
“Wie in die kleinste dinge betroubaar is, is ook in die groot dinge betroubaar,
en wie in die klein dinge onbetroubaar is is ook in die groot dinge
onbetroubaar. As julle dan nie betroubaar betroubaar is in die hantering van die oneerlike mammon nie, wie sal dan die
ware rykdom aan julle toevertrou? Is dit nie baie duidelik nie? In die laaste
sin aktualiseer Jesus Sy stelling deur te verwys na ons omgang met geld, en
veral dan ook ander se geld. As ons in die hantering daarvan oneerlik is, hoe
kan ons verwag dat die Here belangriker dinge aan ons sal toevertrou.
Kom ons pas die beginsel toe op ons eie situasie
en veral dan ons gesinslewe. As ons nie in die klein kring van die gesin
betroubaar is nie, hoe kan ons in die breë konteks wees? As man en vrou nie
getrou aan mekaar is nie, hoe kan hulle verwag dat die kinders getrou moet wees
aan wat hulle geleer is? As ouers en kinders nie betroubaar is nie, sal die
hele gesin nie bly bestaan nie. Onbetroubaarheid en ontrouheid is ‘n waarborg
vir ellende. In die gesin moet ons dan in die kleine betroubaar wees.
Betroubaar in die klein verantwoordelikhede wat ons het; getrou in al ons doen
en late. Kan ons gesinslede op ons vertrou omdat ons betroubaar en getrou is?
In die gelykenis van die goue muntsukke in Lukas
19:11-27 kom getrouheid ook sterk na vore. “n Man van adelike herkoms het op
reis gegaan. Net voor hy vertrek, roep hy tien van sy slawe en gee aan elkeen
van hulle ‘n som geld met die oprag dat hulle daarmee moet handel dryf. As hy
terugkom doen hulle verslag oor wat hulle gedoen het met die geld. Telkens word
die wat iets bereik het, geprys en word gesê dat omdat hy in die kleine getrou
was, hy oor baie aangestel sal word.
Weer gaan dit daarom dat getrouheid geprys word.
Hier word dan spesifiek gepraat oor getrouheid in werksituasies. Natuurlik is dit
‘n gelykenis en moet mens nie alles letterlik opneem nie. Die belangrike is dat
getrouheid beklemtoon word. Die getroues was betroubaar en het die vertroue wat
die eienaar in hulle gestel het, nie geskaad nie.
Een van die groot probleemareas in ons gemeenskap
is die gebrek aan betroubaarheid en getrouheid. Dit slaan deur op alle terreine.
By die werkplek is baie nie meer betroubaar nie, maar probeer die minimum, en
verkieslik nog minder doen. Mense is nie getrou aan hulle woord en hulle
beloftes nie. Mens kan selde meer peil trek op ander se beloftes. Hoe tragies
dat ons te dikwels dit wat mense sê, met ‘n knippie sout moet neem of wonder of
jy dit dalk kan glo. Ons neem mense nie meer op hulle woord nie, want dis selde
betroubaar.
Ons sien dit ook in die gesinsverband en
familieband. Hoe baie huise spat nie uitmekaar vanwee onbetroubaarheid en
ontrouheid nie. En dan gaan dit nie net om ontrouheid en die aanknoop van buite
egtelike verhoudings nie, maar ook om ontrouheid en onbetroubaarheid op ander
vlakke. ‘n Man of vrou wat onbetroubaar is wat hulle werk aan betref, of
onbetroubaarheid in die opvoeding van die kinders, en so kan ons maar aangaan.
Baie huwelike eindig in die skeihof juis vanweë ontrouheid en onbetroubaarheid.
In al die gelykenisse kom dit duidelik na vore dat
die onbetroubares en ontroues swaar gestraf word. Dit dien as waarskuwing vir
ons almal. Die vrugte van ontrouheid en onbetroubaarheid is bitter.
Die belydenis dat die Here betroubaar is, dat Hy
altyd getrou bly, vorm die basis van ons geloof in en vetroue op Hom. Is geloof
nie juis baie nou verbind aan vertroue nie? As kinders van God, moet ons in
alles getrou wees. Betroubaarheid moet uit ons lewens uit straal. Getrouheid is
dan een van die vrugte van die Gees. As ons deur die Gees aan God gebind is op
grond van die soenverdienste van Jesus, kan ons nie anders as om getrou en
betroubaar te wees nie.
Post a Comment